Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Bogatyni

Szkoła Podstawowa nr 3 w Bogatyni
Basen w szkole
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow
Slider

logoPODIUM DLA NASZEJ DRUŻYNY W NAJWSZECHTRONNIEJSZYM KONKURSIE BEZPIECZEŃSTWA W POLSCE

31 maja 2022 r. w Jeleniej Górze odbył się finał XVIII edycji konkursu „Uczę się bezpiecznie żyć”, organizowanego przez Euroregion Nysa. Uczestnicy zostali podzieleni na 4 kategorie wiekowe - zerówki (przygotowanie przedszkolne), klasy I-III, klasy IV-VI i klasy VII-VIII.

Zawodnicy zmagali się z pytaniami z szerokiej gamy tematów, m.in.: bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zachowania się na torowisku kolejowym, przejściu na pasach, czy w akwenach wodnych.

W tym roku było dużo zadań z ekologii – dotyczyły one źródeł energii, smogu, dziury ozonowej. Uczniowie musieli wykazać się umiejętnością czytania mapy i znajomością karkonoskich szlaków, rozpoznać gatunki roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową i wymienić formy ochrony przyrody w Polsce. Na stacjach medycznych musieli udzielić pomocy osobie z amputowaną ręką oraz nieprzytomnej bez wyczuwalnego oddechu, a także poszkodowanemu z wytrzewieniem jelit.

Jak podkreślali organizatorzy, jest to najwszechstronniejszy konkurs bezpieczeństwa w Polsce. Tym bardziej jesteśmy dumni, że nasi uczniowie zdobyli w nim wysokie lokaty.

8 miejsce w kategorii klas I – III – drużyna w składzie: Zofia Kuczko, Tymoteusz Senetra i Michał Niemiec. Opiekun: pani Teresa Czerniawska

3 miejsce w kategorii klas IV – VI – drużyna w składzie: Adrianna Olszak, Natalia Szantyka i Zuzanna Iwanowska. Opiekun: pani Henryka Iwanicka

8 miejsce w kategorii klas VII – VIII –  Karolina Fudali. Opiekun: pani Henryka Iwanicka

Jesteśmy dumni z naszych uczniów i czujemy się z nimi bezpiecznie.

1eca45ea 3f8f 48c9 a4d7 151089b306bc      61f0d733 1b1a 4aa3 a8fc 5611044b0e8e   12c5b392 51f9 42c4 b25c d9f0b71d037f

 

     strona2022 3 czerwca w Szkole Podstawowej nr 3 odbył się III Miejsko-Gminny Konkurs Historyczny pod hasłem ,,Ludzie, idee, czyny”. Konkurs wrócił po dwuletniej przerwie. Jego ideą  jest przybliżanie uczestnikom historii naszej ojczyzny, nauka szacunku dla polskiego dziedzictwa historycznego i ukazywanie uczniom wielkich bohaterów narodowych jako pozytywnych wzorców do naśladowania.

     Bohaterem tegorocznego konkursu był Józef Wybicki, twórca polskiego hymnu narodowego, który decyzją Sejmu Rzeczypospolitej jest patronem 2022 roku. Wielki Polak, gorący patriota, człowiek wszechstronnie utalentowany.

     Konkursowicze z klas 7 i 8  zmagali się z testem, na który złożyło się  40 pytań.

 Najlepiej rozwiązali zadania:  Krzysztof Soroczyński z SP nr 3 - 1miejsce, Martyna Piątek  z SP nr 4 – 2 miejsce oraz Michał Mikulski z SP nr 3 - 3miejsce.

   Równolegle odbywał się konkurs dla uczniów klas trzecich – drużynowy Turniej Wiedzy o Polsce ,,Znam swój kraj”.

Młodsi uczniowie rozwiązywali zagadki i różne zadania sprawdzające ich wiedzę o Polsce, jej historii i symbolach narodowych.

Najlepsze okazały się drużyny:

1 miejsce SP nr 4 w składzie: Karol Gowin, Maciej Gębuś, Michał Justyński

2 miejsce SP  w Działoszynie w składzie: Julia Troc, Kaja Forysiak, Michał Workun

3 miejsce SP nr 3 w składzie: Zofia Kuczko, Karol Dragan, Andrzej Uber.

   Zwycięzcy otrzymali wspaniałe nagrody od pani Marzeny Machałek wiceminister Edukacji i Nauki oraz pana Wojciecha Dobrołowicza Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia.

                                                                                        Zapraszamy w przyszłym roku.

286037462 436953001584895 4877421871825437167 n

WEJ SADTRADYCYJNY SAD JEST NASZ!

Z wielką przyjemnością ogłaszamy, że zespół „Planeta wiśni” ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Bogatyni, zdobył grant na założenie mini sadu na terenie szkoły.  Uzyskaliśmy najlepszy wynik z pierwszego etapu konkursu „Tradycyjny Sad” (w kategorii wiekowej powyżej VI klasy) i oprócz grantu, otrzymamy także nagrody rzeczowe. Jesteśmy przeszczęśliwi!

Przed nami druga część konkursu, czyli „Zakładamy sad”. Jest to etap praktycznego sadowniczego działania w oparciu o przygotowany wcześniej plan, wraz z prowadzeniem aktywnej akcji promocyjnej projektu. Po otrzymaniu grantu zakupimy rekomendowane wiśnie tradycyjnych odmian i rośliny towarzyszące, które posadzimy według ustalonego wcześniej planu. Oczywiście zdamy relację z tego wydarzenia.

Przypominamy, że „Tradycyjny sad” to ogólnopolski projekt edukacyjny zorganizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska, z myślą o zachowaniu różnorodności biologicznej Polski i zdrowiu społeczeństwa. Jego celem jest poznanie sadowniczego dziedzictwa polskich ziem i restytucji starych odmian drzew w formie szkolnego minisadu,  składającego się z co najmniej 5 drzew sadzonych na ogólnodostępnym terenie (w piątej edycji są to wiśnie). W tym roku do konkursu przystąpiło 110 zespołów z całej Polski.

Dziękujemy wszystkim przyjaznym duszom, dzięki którym powstanie sad na trójkowej planecie wiśni!

Zespół „Planeta wiśni” w składzie: Nadia Kadzewicz, Magdalena Walkowiak, Wiktoria Góra, Zofia Mrygoń, Małgorzata Gil, Karolina Fudali, Milena Nowak, Jakub Dragan, Szymon Sapielski, Fabian Stefański, Kacper Wolkiewicz i Aneta Strojanowska (opiekun, nauczycielka geografii i przyrody).

wej1W środę, 13 kwietnia 2022 r., obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Patrona – Kornela Makuszyńskiego. Społeczność „Trójki” już od dawna przygotowywała się do tego święta. Zadaniem klas było wcześniej:

- zgromadzenie, przygotowanie materiałów do sporządzenia plakatu o Kornelu Makuszyńskim i jego twórczości;

- wyznaczenie osób, które przebiorą się za postać z książki Makuszyńskiego wg przydzielonych uprzednio utworów; 

- przygotowanie się klas ze znajomości życiorysu Kornela Makuszyńskiego.

Tego dnia szkolne korytarze zalała fala barwnych postaci z utworów pana Makuszyńskiego. Każdy mógł poczuć się jak w bajce, mijając po drodze bohaterów książek: „Awantury i wybryki małej małpki Fiki Miki”, „O dwóch takich, co ukradli księżyc”, „Przygody Koziołka Matołka”, „Awantura o Basię”, „Panna z mokrą głową”, „O wawelskim smoku”, „Szatan z 7 klasy”, „Przyjaciel wesołego diabła”, czy „Szaleństwa panny Ewy”. 
Każda klasa tego dnia stworzyła plakat poświęcony K. Makuszyńskiemu, a uczniowie klas IV – VIII wzięli udział w grze terenowej „Śladami Patrona Szkoły”. W budynku szkoły rozlokowanych było 7 stacji, które należało odszukać, dzięki otrzymanym wcześniej wskazówkom. Oto one:1.Aby zaznać świętego spokoju,Belfry wchodzą do tego pokoju.Jednak uczniowie im żyć nie dają, Zawzięcie pukają w pocie czoła i znoju,Do jaskini, gdzie lwy odpoczywają. 
2.Centrum dowodzenia szkołą,Tam zawsze coś się dzieje, Pośród faksów, komputerów, telefonów, Pośród stempli różnych (tych okrągłych i podłużnych),Pośród teczek, skoroszytów i spinaczy,  można co dzień uśmiechnięte panie zobaczyć.
3.Gdy jej próg przekroczysz, To jakbyś w krainę baśni wskoczył,Legendy, mity, science – fiction, baśnie,Encyklopedie, dramaty, romanse i waśnie. 
4. Każde dziecko o tym wie:Chcesz być zdrowy - ruszaj się!Sport to bardzo ważna sprawa.Są reguły, jest zabawa. (...)Sport nauczyć może wiele.Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,a z wszystkiego jedna racja:górą sport i rekreacja!Biegnij tam ze wszystkich siłI rozwiąż zadanie jak prawdziwy mistrz.
5. W szkolnych katakumbach teraz zagościcie, Lecz nie musicie się lękać o swoje życie.Tam poznajecie różne programy,Nieobce są  także systemy danych.Windows, Mozilla, MS Office, GIMP,Nie mają przed wami żadnych tajemnic.
6.Nauki ścisłe tam są nie straszne, Nawet gdy w fartuchu paski są za ciasne.Mikstury robią tam wybuchowe,Czasem się zdarzy, że zapachowe.Obok królowa nauk panuje,Z ignorantami nie dyskutuje.O królowo nauk, szczęście ty moje,sam jeden wiem, jak męczysz me zwoje.Całki, pierwiastki i inne odkrycia,są barwą i sensem mojego życia.
7.Na tym piętrze rządzą języki, Czy to ojczysty, czy nowożytny.Humanistyczny to zatem jest zakątek,Z historią łączą ich wspólny wątek. Daleko to trochę od sekretariatu, Więc zasuwaj tam szybko mój Ty szkolny brachu.
Po dotarciu do stacji, uczniowie musieli zmierzyć się z następującymi zadaniami:• Palcem po mapie za Koziołkiem Matołkiem - przeczytaj opis i zgadnij, dokąd zawędrował Koziołek Matołek.  Obszar podróży bohatera obejmuje cały Układ Słoneczny!• Ułóż z pociętych kartek tytuły powieści Kornela Makuszyńskiego. • Rozpoznaj jak najwięcej zdjęć, na których jest Kornel Makuszyński. • Rozwiąż krzyżówkę dotyczącą życia i twórczości Patrona Szkoły. • Rozpoznaj po opisie bohatera z utworów Kornela Makuszyńskiego.• Uzupełnij luki w życiorysie Kornela Makuszyńskiego. • Na stacji przy sekretariacie oceniano przebranie za postaci z książek Makuszyńskiego. 
Przyznawano również punkty za pomysłowość i estetykę wykonanego plakatu. Pod koniec zsumowano punkty z każdego zadania i okazało się, że najlepiej poradziły sobie:- wśród klas 4: klasa 4c i klasa 4b;- wśród klas 5: klasa 5b i klasa 5a;- wśród klas 6: klasa 6a i klasa 6b;- wśród klas 7: klasa 7b i klasa 7c;- wśród klas 8: klasa 8e i klasa 8d.Klasy te otrzymały słodki upominek.
Organizatorkami całego  makuszyńskiego zamieszania były panie: Iwona Dąbrowska, Iwona Majewska oraz Aneta Strojanowska, które dziękują wszystkim za zaangażowanie i super zabawę! Czołem Trójka!

 

Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...

 

Facebook

Bannery

eDziennik

vulcan

Nauka zdalna

teams

EPUAP

epuap

Poczta

Email Marketing Service

BIP

bip

Serwer FTP

ftp

Stowarzyszenie

sto

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Bogatyni

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.