Narodowy Fundusz Zdrowia, aby wesprzeć rodziców, opiekunów, nauczycieli i inne osoby zajmujące się dziećmi w rozpoznawaniu objawów kryzysu psychicznego u młodych osób, przygotował nowe materiały edukacyjne.
W najnowszym filmie na kanale YouTube //www.youtube.com/@AkademiaNFZ" style="box-sizing: inherit; background-color: transparent; color: royalblue; text-decoration: none;">Akademia NFZ, dr n. med. Aleksandra Lewandowska, konsultant krajowa w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży, dzieli się praktycznymi wskazówkami, jak rozpoznać kryzys psychiczny i jak skutecznie pomóc swojemu dziecku.
Film odpowiada na kluczowe pytania:
Zobacz film: Co robić, gdy dziecko przechodzi kryzys psychiczny?
Gdzie szukać pomocy?
Pomoc psychiatryczna dla dzieci i młodzieży jest realizowana na trzech poziomach:
Nie potrzebujesz skierowania!
Znajdź placówkę najbliżej Ciebie:
Sprawdź interaktywną mapę ośrodków pomocy psychologicznej i psychiatrycznej dla dzieci i młodzieży: Mapa placówek
Pomóż nam szerzyć świadomość!
Zachęcamy do udostępniania filmu w mediach społecznościowych, biuletynach i wśród pracowników. Wspólnie możemy zwiększyć wiedzę na temat zdrowia psychicznego dzieci i pomóc w walce z kryzysami psychicznymi wśród dzieci i młodzieży.
Dziękujemy za wsparcie i zaangażowanie. Zdrowie dzieci, to nasza wspólna sprawa!
Dodatkowo:
Wiele informacji o rozpoznawaniu kryzysów i dostępnych formach pomocy znajdą Państwo również w naszym Poradniku Pacjenta Jak pomóc dziecku w kryzysie psychicznym, dostępnym na stronie NFZ.
Źródło: https://www.kuratorium.wroclaw.pl/co-robic-gdy-dziecko-przechodzi-kryzys-psychiczny/
Szanowni Państwo, Fundacja Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii we współpracy z Fundacją Instytutu Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie przygotowała dla Państwa broszurę pt. „Dzieci w wirtualnej sieci. Jak chronić dziecko przed zagrożeniami cyfrowego świata?”.
Dynamiczny rozwój mediów elektronicznych powoduje, że dostęp do nich dzieci i młodzieży staje się coraz łatwiejszy. Młodzi ludzie poświęcają
wiele czasu sprawom sieci, komunikowania się za pomocą portali społecznościowych czy na korzystanie z różnego typu gier online – stąd
zaniepokojenie nadmierną liczbą godzin spędzaną w świecie wirtualnym przez uczniów. Jest to problem coraz bardziej powszechny, dostrzegany
również przez nauczycieli i pedagogów.
Poniżej zamieszczamy treść broszury. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z nią, aby świadomie podjąć kroki zmierzające do ewentualnego wskazania szkołom potrzeby podjęcia działań profilaktycznych w tym zakresie oraz udzielić wsparcia rodzicom i wspomagać ich w przeciwdziałaniu
e-uzależnieniom dzieci i młodzieży.