Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Bogatyni

Miasteczko ruchu drogowego
Szkoła Podstawowa nr 3 w Bogatyni
Basen w szkole
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow
Slider
harmonogram rekrutacji 22 23Ósmoklasiści, strona z rekrutacją do szkół ponadpodstawowych już ruszyła. Otrzymaliście loginy i hasła, które są aktywne na stronie: https://dolnoslaskie.edu.com.pl/kandydat/app/index.html
 
Nie spieszcie się, macie czas do 20 czerwca 2022 r. Dokładnie zapoznajcie się z ofertami szkół. Możecie wybrać trzy szkoły, a klas tyle ile chcecie. Nie poprzestawajcie na jednej.
Poniżej materiał, w którym przedstawiają jak działa system naboru elektronicznego. Zapoznajcie się z nim: 
W razie problemów służę pomocą, doradca zawodowy Leokadia Kołodyńska-Zysk
 


Załączniki:
Pobierz plik (TERMINY.pdf)TERMINY.pdf[ ]
Pobierz plik (zasady rekrutacji.pdf)zasady rekrutacji.pdf[ ]

WEJ SADTRADYCYJNY SAD JEST NASZ!

Z wielką przyjemnością ogłaszamy, że zespół „Planeta wiśni” ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Bogatyni, zdobył grant na założenie mini sadu na terenie szkoły.  Uzyskaliśmy najlepszy wynik z pierwszego etapu konkursu „Tradycyjny Sad” (w kategorii wiekowej powyżej VI klasy) i oprócz grantu, otrzymamy także nagrody rzeczowe. Jesteśmy przeszczęśliwi!

Przed nami druga część konkursu, czyli „Zakładamy sad”. Jest to etap praktycznego sadowniczego działania w oparciu o przygotowany wcześniej plan, wraz z prowadzeniem aktywnej akcji promocyjnej projektu. Po otrzymaniu grantu zakupimy rekomendowane wiśnie tradycyjnych odmian i rośliny towarzyszące, które posadzimy według ustalonego wcześniej planu. Oczywiście zdamy relację z tego wydarzenia.

Przypominamy, że „Tradycyjny sad” to ogólnopolski projekt edukacyjny zorganizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska, z myślą o zachowaniu różnorodności biologicznej Polski i zdrowiu społeczeństwa. Jego celem jest poznanie sadowniczego dziedzictwa polskich ziem i restytucji starych odmian drzew w formie szkolnego minisadu,  składającego się z co najmniej 5 drzew sadzonych na ogólnodostępnym terenie (w piątej edycji są to wiśnie). W tym roku do konkursu przystąpiło 110 zespołów z całej Polski.

Dziękujemy wszystkim przyjaznym duszom, dzięki którym powstanie sad na trójkowej planecie wiśni!

Zespół „Planeta wiśni” w składzie: Nadia Kadzewicz, Magdalena Walkowiak, Wiktoria Góra, Zofia Mrygoń, Małgorzata Gil, Karolina Fudali, Milena Nowak, Jakub Dragan, Szymon Sapielski, Fabian Stefański, Kacper Wolkiewicz i Aneta Strojanowska (opiekun, nauczycielka geografii i przyrody).

zebranie

11 maja 2022 roku o godz. 16:30 w gabinetach klasowych odbędą się zebrania z rodzicami uczniów klas I-III 

12 MAJA 2022 roku o godz. 16:30 odbędą się zebrania z rodzicami w następujących gabinetach:

Klasa

Gabinet

4a

24

4b

121

4c

104

5a

25

5b

120

5c

5

6a

113

6b

114

7a

106

7b

117

7c

119

7d

123

7e

35

7f

110

8a

125

8b

107

8c

15

8d

30

8e

127

8f

105

 

 

wej1W środę, 13 kwietnia 2022 r., obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Patrona – Kornela Makuszyńskiego. Społeczność „Trójki” już od dawna przygotowywała się do tego święta. Zadaniem klas było wcześniej:

- zgromadzenie, przygotowanie materiałów do sporządzenia plakatu o Kornelu Makuszyńskim i jego twórczości;

- wyznaczenie osób, które przebiorą się za postać z książki Makuszyńskiego wg przydzielonych uprzednio utworów; 

- przygotowanie się klas ze znajomości życiorysu Kornela Makuszyńskiego.

Tego dnia szkolne korytarze zalała fala barwnych postaci z utworów pana Makuszyńskiego. Każdy mógł poczuć się jak w bajce, mijając po drodze bohaterów książek: „Awantury i wybryki małej małpki Fiki Miki”, „O dwóch takich, co ukradli księżyc”, „Przygody Koziołka Matołka”, „Awantura o Basię”, „Panna z mokrą głową”, „O wawelskim smoku”, „Szatan z 7 klasy”, „Przyjaciel wesołego diabła”, czy „Szaleństwa panny Ewy”. 
Każda klasa tego dnia stworzyła plakat poświęcony K. Makuszyńskiemu, a uczniowie klas IV – VIII wzięli udział w grze terenowej „Śladami Patrona Szkoły”. W budynku szkoły rozlokowanych było 7 stacji, które należało odszukać, dzięki otrzymanym wcześniej wskazówkom. Oto one:1.Aby zaznać świętego spokoju,Belfry wchodzą do tego pokoju.Jednak uczniowie im żyć nie dają, Zawzięcie pukają w pocie czoła i znoju,Do jaskini, gdzie lwy odpoczywają. 
2.Centrum dowodzenia szkołą,Tam zawsze coś się dzieje, Pośród faksów, komputerów, telefonów, Pośród stempli różnych (tych okrągłych i podłużnych),Pośród teczek, skoroszytów i spinaczy,  można co dzień uśmiechnięte panie zobaczyć.
3.Gdy jej próg przekroczysz, To jakbyś w krainę baśni wskoczył,Legendy, mity, science – fiction, baśnie,Encyklopedie, dramaty, romanse i waśnie. 
4. Każde dziecko o tym wie:Chcesz być zdrowy - ruszaj się!Sport to bardzo ważna sprawa.Są reguły, jest zabawa. (...)Sport nauczyć może wiele.Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,a z wszystkiego jedna racja:górą sport i rekreacja!Biegnij tam ze wszystkich siłI rozwiąż zadanie jak prawdziwy mistrz.
5. W szkolnych katakumbach teraz zagościcie, Lecz nie musicie się lękać o swoje życie.Tam poznajecie różne programy,Nieobce są  także systemy danych.Windows, Mozilla, MS Office, GIMP,Nie mają przed wami żadnych tajemnic.
6.Nauki ścisłe tam są nie straszne, Nawet gdy w fartuchu paski są za ciasne.Mikstury robią tam wybuchowe,Czasem się zdarzy, że zapachowe.Obok królowa nauk panuje,Z ignorantami nie dyskutuje.O królowo nauk, szczęście ty moje,sam jeden wiem, jak męczysz me zwoje.Całki, pierwiastki i inne odkrycia,są barwą i sensem mojego życia.
7.Na tym piętrze rządzą języki, Czy to ojczysty, czy nowożytny.Humanistyczny to zatem jest zakątek,Z historią łączą ich wspólny wątek. Daleko to trochę od sekretariatu, Więc zasuwaj tam szybko mój Ty szkolny brachu.
Po dotarciu do stacji, uczniowie musieli zmierzyć się z następującymi zadaniami:• Palcem po mapie za Koziołkiem Matołkiem - przeczytaj opis i zgadnij, dokąd zawędrował Koziołek Matołek.  Obszar podróży bohatera obejmuje cały Układ Słoneczny!• Ułóż z pociętych kartek tytuły powieści Kornela Makuszyńskiego. • Rozpoznaj jak najwięcej zdjęć, na których jest Kornel Makuszyński. • Rozwiąż krzyżówkę dotyczącą życia i twórczości Patrona Szkoły. • Rozpoznaj po opisie bohatera z utworów Kornela Makuszyńskiego.• Uzupełnij luki w życiorysie Kornela Makuszyńskiego. • Na stacji przy sekretariacie oceniano przebranie za postaci z książek Makuszyńskiego. 
Przyznawano również punkty za pomysłowość i estetykę wykonanego plakatu. Pod koniec zsumowano punkty z każdego zadania i okazało się, że najlepiej poradziły sobie:- wśród klas 4: klasa 4c i klasa 4b;- wśród klas 5: klasa 5b i klasa 5a;- wśród klas 6: klasa 6a i klasa 6b;- wśród klas 7: klasa 7b i klasa 7c;- wśród klas 8: klasa 8e i klasa 8d.Klasy te otrzymały słodki upominek.
Organizatorkami całego  makuszyńskiego zamieszania były panie: Iwona Dąbrowska, Iwona Majewska oraz Aneta Strojanowska, które dziękują wszystkim za zaangażowanie i super zabawę! Czołem Trójka!

 

Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...
Dzień Patrona S...

 

Podkategorie

Facebook

Bannery

eDziennik

vulcan

Nauka zdalna

teams

EPUAP

epuap

Poczta

Email Marketing Service

BIP

bip

Serwer FTP

ftp

Stowarzyszenie

sto

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kormela Makuszyńskiego w Bogatyni

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.